Deelname bijeenkomsten

Aanmeldformulier

Ik meld mij aan voor de bijeenkomst Digitale Geletterdheid:

Ik meld mij aan voor de bijeenkomst Taal:

Meld je aan voor een bijeenkomst en/of de korte enquête en draag bij aan de Expertisepunten Taal en Digitale Geletterdheid

 

Programma Bijeenkomsten

Welke vragen spelen er in jouw onderwijspraktijk? En wat heb jij nodig om jouw onderwijs te verbeteren? Jouw ervaringen zijn cruciaal voor de ontwikkeling van expertisepunten voor taal en digitale geletterdheid. We willen een ondersteuningsaanbod inrichten dat goed aansluit bij de behoeften onderwijsprofessionals. Of je nu schoolleider, -bestuurder, leraar, coördinator of lerarenopleider bent, we vinden het belangrijk om jouw input hierin mee te nemen. Tijdens een interactief programma gaan we onder deskundige begeleiding van onderwijsonderzoekers in gesprek en brengen we samen in kaart wat jij nodig hebt om jouw rol nog beter te kunnen vervullen. Hiermee draag je bij aan passende ondersteuning voor onderwijsprofessionals in heel Nederland.  

De bijeenkomsten maken deel uit van landelijk onderzoek naar ondersteuningsbehoeften bij onderwijsprofessionals, in opdracht van het Expertisepunt digitale geletterdheid, de Kennistafel Effectief Leesonderwijs en het ministerie van OCW. Het onderzoek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau Oberon en Dialogic. 

 

Praktische informatie 

  • De bijeenkomsten op locatie vinden plaats in Utrecht, op loopafstand van Utrecht Centraal. De exacte locatie zal nog volgen. Avondeten wordt verzorgd. De online bijeenkomsten vinden plaats via Microsoft Teams.  
  • We begrijpen dat deelname tijd kost. Als dank voor je bijdrage aan de bijeenkomsten, ontvang je daarom een cadeaubon van 25 euro, plus een tegemoetkoming in de reiskosten van 25 euro voor de fysieke bijeenkomsten. 

 

Bij aanmelding voor een bijeenkomst zal je gevraagd worden om een enquête in te vullen, deze gevens hebben wij nodig ter voorbereiding van de bijeenkomst.

Tip: Vul deze enquête in via een laptop voor verbeterde leesbaarheid.

 

Kun je niet deelnemen, maar wil je wel bijdragen?  

We zouden het erg waarderen als je gedachten met ons deelt. Door een korte enquête in te vullen (5-10 minuten), draag je bij aan de inrichting van expertisepunten voor taal en digitale vaardigheden die aansluiten bij de behoeften van onderwijsprofessionals in heel Nederland. 

 

Ik wil deelnemen aan de korte digitale enquête (5 - 10 minuten)

*

Wat zijn je contactgegevens?

Vul in
Naam
Mailadres

Hoe gaan wij om met uw gegevens?

Jouw persoonsgegevens zullen vertrouwelijk worden behandeld in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG). Meer informatie over je rechten in het kader van uw privacy en gegevens is te vinden in onze privacyverklaring

Contextvragen

Introductie

Met de volgende vragen willen we enkele basisgegevens van jou en jouw school/organisatie verzamelen. We gebruiken deze gegevens als achtergrond bij het beschrijven van de resultaten. 

*

In welke onderwijssector(en) ben je werkzaam?

*

Wat is je functie(s) / welke taken vervul je op school?

Brin-nummer

Wat zijn de eerste vier letters of cijfers van het brin-nummer van jouw school? Hiermee kunnen wij gebruikmaken van de openbare gegevens van DUO.Weet je het brin-nummer niet? Op de website van de Onderwijsinspectie (klik hier voor de link: Onderwijsinspectie) kun je het brin-nummer vinden door de naam van je school in te vullenIn de afbeelding hieronder zie je hoe dit werkt voor de Emmaschool in Rotterdam; het gaat om de eerste vier tekens van de code.

 Voorbeeld brin

 Vul in het onderstaande tekstvak uw brincode in:

*

Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?

Het duurt ongeveer 5-10 minuten per expertisepunt om de enquête in te vullen.

Indien gekozen voor 'Ik vul de vragenlijst later in', zullen we contact met je opnemen via het doorgegeven mailadres.

Digitale Geletterdheid Introductie
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Digitale Geletterdheid" of "Voor beide expertisepunten" .

Digitale Geletterdheid Introductie

ENQUÊTE DIGITALE GELETTERDHEID

Met deze korte enquête willen we beter begrijpen wat jij als onderwijs professional nodig hebt bij de invoering van digitale geletterdheid. Digitale geletterdheid is nog volop in ontwikkelingOm je een idee te geven van wat we met digitale geletterdheid bedoelen, baseren we ons op de drie belangrijkste domeinen van digitale geletterdheid:  

 

  1. Praktische kennis en vaardigheden (ten aanzien van digitale systemen, digitale media en informatie, veiligheid en privacy, data en artificiële intelligentie) 

  1. Ontwerpen en maken (creëren met digitale technologie en programmeren) 

  1. Wisselwerking tussen digitale technologie, digitale media, de mens en de samenleving (digitale technologie, jezelf, de ander, de samenleving en de wereld) 

 

De enquête begint met vragen over de huidige situatie rond digitale geletterdheid op jouw school. Daarna willen we weten welke uitdagingen je ervaart bij de invoering van digitale geletterdheid.Waar loop je momenteel tegenaan en hoe zou het Expertisepunt digitale geletterdheid jou daarbij kunnen helpen?We willen ook weten aan welke vormen van ondersteuning je behoefte hebt. We maken hierbij onderscheid tussen drie thema's: 

 

  • Leerinhoud: Welke ondersteuning heb je nodig om vakinhoudelijke kennis over digitale geletterdheid aan leerlingen te onderwijzen? 

  • Pedagogische/didactische vaardigheden: Op welke vaardigheden, die nodig zijn om leerlingen effectief en efficiënt les te geven, heb je ondersteuning nodig? 

  • Hulpmiddelen en voorzieningen: Welke hulpmiddelen of voorzieningen heb je nodig om onderwijs in digitale geletterdheid te geven? 

 

Tot slot vragen we naar het huidige ondersteuningsaanbod en de vorm waarin die ondersteuning wordt aangeboden. Hoe goed sluit dit aanbod aan op jouw behoeften? 

 

Het invullen van de enquête duurt ongeveer 5-10 minuten. 

Digitale Geletterdheid - Huidige situatie van digitale geletterdheid op jouw school
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Digitale Geletterdheid" of "Voor beide expertisepunten" .

Digitale Geletterdheid - Huidige situatie van digitale geletterdheid op jouw school

*

Geef aan in welke mate je het eens bent met de volgende stellingen (die gelden voor jouw hele school/organisatie):

Denk niet te lang na en geef je eerste indruk. 

Helemaal mee oneensOneensEensHelemaal mee eensWeet ik niet / n.v.t.
Mijn school/organisatie is zich bewust van het belang van digitale geletterdheid
Mijn school/organisatie heeft een duidelijke visie op digitale geletterdheid
Mijn school/organisatie werkt aan een concreet plan van aanpak voor de invoering van onderwijs in digitale geletterdheid
Mijn school/organisatie is gemotiveerd om met digitale geletterdheid aan de slag te gaan
Binnen onze school/organisatie is kennis en kunde beschikbaar om met digitale geletterdheid aan de slag te gaan
Binnen onze school/organisatie wordt tijd beschikbaar gesteld om met digitale geletterdheid aan de slag te gaan
Binnen onze school/organisatie worden (financiële) middelen beschikbaar gesteld om met digitale geletterdheid aan de slag te gaan
*

Hoe voert jouw school digitale geletterdheid momenteel in?

*

Als apart vak, namelijk...

Bovenstaande vraag alleen invullen indien de vraag "Hoe voert jouw school digitale geletterdheid momenteel in?" is beantwoord met "als een apart vak, namelijk ..." .

*

Als onderdeel van (een) van de bestaand(e) vakken, namelijk...

Bovenstaande vraag alleen invullen indien de vraag "Hoe voert jouw school digitale geletterdheid momenteel in?" is beantwoord met "als onderdeel van (een) bestaand(e) vak(ken), namelijk …" .

Digitale geletterdheid - Ondersteuning bij de invoering van digitale geletterdheid
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Digitale Geletterdheid" of "Voor beide expertisepunten" .

Digitale geletterdheid - Ondersteuning bij de invoering van digitale geletterdheid

*

Welke uitdagingen ervaar je bij de invoering van digitale geletterdheid?

Vul in onderstaand tekstveld je antwoord in:

*

Hoe belangrijk is ondersteuning bij de volgende activiteiten bij het invoeren van digitale geletterdheid op jouw school?

Niet belangrijkEnigszins belangrijkTamelijk belangrijkHeel belangrijk
Het vinden van informatie over digitale geletterdheid in het onderwijs
Het ontwikkelen van een visie op digitale geletterdheid binnen jouw school
Veranderkundige processen binnen het team
Het op orde brengen van ICT-randvoorwaarden
Het integreren van digitale geletterdheid in bestaande vakken
Het omscholen en/of professionaliseren van personeel
Het ontwikkelen en/of uitzoeken van lesmaterialen en leermiddelen
Het volgen en registreren van leerlingontwikkeling
Digitale Geletterdheid - Thema's
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Digitale Geletterdheid" of "Voor beide expertisepunten" .

Digitale Geletterdheid - Thema's

In dit gedeelte van de enquête gaan we in op de verschillende vormen van ondersteuning.

 

Leerinhoud

 

 

 

*

Welke leerinhoud met betrekking tot digitale geletterdheid vind jij het meest uitdagend?

Denk aan praktische ICT-vaardigheden, informatievaardigheden, mediawijsheid of bijvoorbeeld computational thinking.

Vul in onderstaand tekstveld je antwoord in:

 

Pedagogische/didactische vaardigheden 

*

Worden kennis en vaardigheden van leerlingen op het gebied van digitale geletterdheid in beeld gebracht?

*

Ja met...

Bovenstaande vraag alleen invullen indien de vraag "Worden kennis en vaardigheden van leerlingen op het gebied van digitale geletterdheid in beeld gebracht? " is beantwoord met "Ja, met..." .

*

Bij welke onderdelen van lesgeven is er binnen jouw school behoefte aan scholing en/of ondersteuning op het gebied van digitale geletterdheid?

Kruis aan wat naar jouw mening van toepassing is 

 

Facilitering en ondersteuning 

 In dit gedeelte van de enquête gaan we in op de hulpmiddelen en voorzieningen voor digitale geletterdheid. 

*

Welke (openbare) bronnen gebruik je momenteel om informatie en/of leermaterialen over digitale geletterdheid te vinden?

*

Experts van buiten mijn organisatie, zoals ...

Bovenstaande vraag alleen invullen indien de vraag "Welke (openbare) bronnen gebruik je momenteel om informatie en/of leermaterialen over digitale geletterdheid te vinden? " is beantwoord met "Experts van buiten mijn organisatie, zoals ___" .

*

Lesmethode en artikelen van uitgeverijen, namelijk ...

Bovenstaande vraag alleen invullen indien de vraag "Welke (openbare) bronnen gebruik je momenteel om informatie en/of leermaterialen over digitale geletterdheid te vinden? " is beantwoord met "Lesmethode en artikelen van uitgeverijen, namelijk __" .

*

Aan welke vorm(en) van ondersteuning zou je behoefte hebben?

*

Waarmee ben jij het meest geholpen bij het versterken van het onderwijs in digitale geletterdheid op jouw school?

Vul in onderstaand tekstveld je antwoord in:

Digitale Geletterdheid - Afsluitende vragen
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Digitale Geletterdheid" of "Voor beide expertisepunten" .

Digitale Geletterdheid - Afsluitende vragen

*

Welke verwachtingen heb je van het Expertisepunt digitale geletterdheid?

Vul in onderstaand tekstveld je antwoord in:

*

Als het Expertisepunt digitale geletterdheid voldoet aan jouw verwachtingen, hoe groot schat je de kans dat je het ook gaat gebruiken?

Toelichting

Vul in onderstaand tekstveld je antwoord in:

Digitale Geletterdheid - Afsluiting enquête (I)
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Digitale Geletterdheid" .

Digitale Geletterdheid - Afsluiting enquête

Dank voor het invullen.

Hopelijk zien we je terug op één van de bijeenkomsten om de behoeften van onderwijsprofessional t.a.v. digitale geletterdheidverder in kaart te brengen! 

Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen rond digitale geletterdheid in het onderwijs? Ga dan naar www.expertisepuntdigitalegeletterdheid.nl en schrijf je in voor de Nieuwsbrief.  

 

Klik onderaan op verzenden

Digitale Geletterdheid - Afsluiting enquête (II)
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Voor beide expertisepunten" .

Digitale Geletterdheid - Afsluiting enquête

Dank voor het invullen.

Hopelijk zien we je terug op één van de bijeenkomsten om de behoeften van onderwijsprofessional t.a.v. digitale geletterdheidverder in kaart te brengen! 

Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen rond digitale geletterdheid in het onderwijs? Ga dan naar www.expertisepuntdigitalegeletterdheid.nl en schrijf je in voor de Nieuwsbrief.  

 

Nu volgt de vragenlijst voor het expertisepunt taal

Taal - Introductie
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Taal" of "Voor beide expertisepunten" .

Taal - Introductie

ENQUÊTE EXPERTISEPUNT TAAL

Uit onderzoek van de Onderwijsinspectie blijkt dat versterken van taalonderwijs in Nederland noodzakelijk is. Leerlingen hebben bijvoorbeeld moeite met kritisch lezen en schrijfvaardigheid. Veel scholen zijn daarom inmiddels bezig met het verbeteren van het taalonderwijs. Via deze korte enquête willen we beter begrijpen wat jij hier als onderwijsprofessionals bij kunt gebruiken. 

De enquête begint met vragen over de huidige situatie rond taalonderwijs op jouw school. Daarna willen we weten welke uitdagingen je ervaart bij het verbeteren van het taalonderwijs. Waar loop je momenteel tegenaan en hoe zou het Expertisepunt taal jou daarbij kunnen helpen? We willen ook weten aan welke vormen van ondersteuning je behoefte hebt. We maken hierbij onderscheid tussen drie thema's: 

 

  • Leerinhoud: Welke ondersteuning heb je nodig om vakinhoudelijke kennis over digitale geletterdheid aan leerlingen te onderwijzen? 

  • Pedagogische/didactische vaardigheden: Op welke vaardigheden, die nodig zijn om leerlingen effectief en efficiënt les te geven, heb je ondersteuning nodig? 

  • Hulpmiddelen en voorzieningen: Welke hulpmiddelen of voorzieningen heb je nodig om onderwijs in digitale geletterdheid te geven? 

 

Tot slot vragen we naar het huidige ondersteuningsaanbod en de vormwaarin die ondersteuning wordt aangeboden. Hoe goed sluit dit aanbod aan op jouw behoeften? 

 

Het invullen van de enquête duurt ongeveer 5-10 minuten. 

Taal - Huidige situatie op het vlak van taalonderwijs bij jouw school
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Taal" of "Voor beide expertisepunten" .

Taal - Huidige situatie op het vlak van taalonderwijs bij jouw school

*

Geef aan in welke mate je het eens bent met de volgende stellingen (die gelden voor jouw hele school/organisatie):

Denk niet te lang na en geef je eerste indruk. 

Helemaal mee oneensOneensEensHelemaal mee eens
Mijn school/organisatie is zich bewust van het belang van taalonderwijs
Mijn school/organisatie heeft een duidelijke visie op taalonderwijs
Mijn school/organisatie heeft duidelijke doelstellingen op het vlak van taalonderwijs
Mijn school/organisatie heeft een paragraaf over taalonderwijs in het jaarplan
Er wordt binnen mijn school/organisatie veel samengewerkt op het vlak van taalonderwijs
Binnen onze school/organisatie is kennis en kunde beschikbaar om met het versterken van taalonderwijs aan de slag te gaan
Binnen onze school/organisatie wordt tijd beschikbaar gesteld om met het versterken van taalonderwijs aan de slag te gaan
Binnen onze school/organisatie worden (financiële) middelen beschikbaar gesteld om met het versterken van taalonderwijs aan de slag te gaan
Binnen onze school/organisatie is taalonderwijs ook onderdeel van zaakvakken (zoals bijvoorbeeld aardrijkskunde en geschiedenis)
Taal - Uitdagingen bij het versterken van taalonderwijs
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Taal" of "Voor beide expertisepunten" .

taal - Uitdagingen bij het versterken van taalonderwijs

*

Welke uitdagingen ervaar je bij het versterken van taalonderwijs?

Vul in onderstaand tekstveld je antwoord in:

*

Wat heb je nodig om de uitdagingen te overkomen die je genoemd hebt bij de vorige vraag?

Vul in onderstaand tekstveld je antwoord in:

*

Hoe belangrijk is ondersteuning bij de volgende uitdagingen bij het invoeren van digitale geletterdheid op jouw school?

Niet belangrijkEnigszins belangrijkTamelijk belangrijkHeel belangrijk
Het vinden van informatie over taalonderwijs
Het ontwikkelen van een visie op taalonderwijs binnen jouw school/organisatie
Veranderkundige processen (motiveren van collega's, doorbreken van vaste patronen, etc.)
Het op orde brengen van ICT-randvoorwaarden Het integreren van taalonderwijs in bestaande vakken
Het omscholen en/of professionaliseren van personeel
Het ontwikkelen en/of uitzoeken van lesmaterialen en leermiddelen
Taal - Thema's
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Taal" of "Voor beide expertisepunten" .

Taal - Thema's

In dit gedeelte van de enquête gaan we in op de verschillende vormen van ondersteuning.

 

Leerinhoud

*

Welke prioriteit hebben volgens jou de volgende onderdelen van taalonderwijs binnen jouw school?

Geen prioriteitEnigszins prioriteitTamelijk veel prioriteitHeel veel prioriteit
Leesvaardigheid
Schrijfvaardigheid
Spelling / Taalverzorging
Mondelinge taalvaardigheid
 

Pedagogische/didactische vaardigheden 

*

Op welke onderdelen van lesgeven is er binnen je school op het gebied van taalonderwijs behoefte aan scholing en/of ondersteuning?

Kruis aan wat naar jouw mening van toepassing is 

 

Hulpmiddelen en voorzieningen 

In dit gedeelte van de enquête gaan we in op de hulpmiddelen en voorzieningen voor taalonderwijs. 

 

*

Welke van de volgende hulpmiddelen of voorzieningen zijn onvoldoende beschikbaar voor het geven van taalonderwijs?

Taal - Huidige ondersteuning
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Taal" of "Voor beide expertisepunten" .

Taal - Huidige ondersteuning

 

De volgende vragen gaan over waar je op dit moment informatie vandaan haalt. 

*

Welke (openbare) bronnen gebruik je momenteel om informatie en/of leermaterialen over taalonderwijs te vinden?

*

Experts van buiten mijn organisatie, zoals ...

Vul in onderstaand tekstveld je antwoord in:

Bovenstaande vraag alleen invullen indien de vraag "Welke (openbare) bronnen gebruik je momenteel om informatie en/of leermaterialen over taalonderwijs te vinden?" is beantwoord met "Experts van buiten mijn organisatie, zoals ___" .

*

Lesmethode en artikelen van uitgeverijen, namelijk ...

Vul in onderstaand tekstveld je antwoord in:

Bovenstaande vraag alleen invullen indien de vraag "Welke (openbare) bronnen gebruik je momenteel om informatie en/of leermaterialen over taalonderwijs te vinden?" is beantwoord met "Lesmethode en artikelen van uitgeverijen, namelijk __" .

*

Via welke wegen zou je willen dat hulpmiddelen voor taalonderwijs beschikbaar worden gesteld?

*

Aan welke vorm(en) van ondersteuning zou je behoefte hebben?

Kruis aan wat naar jouw mening van toepassing is 

Taal - Afsluitende vragen
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Taal" of "Voor beide expertisepunten" .

Taal - Afsluitende vragen

*

Met welke maatregel is volgens jou het taalonderwijs op jouw school het beste te versterken?

Vul in onderstaand tekstveld je antwoord in:

*

Welke verwachtingen heb je van het Expertisepunt taal?

Vul in onderstaand tekstveld je antwoord in:

Taal - Afsluiting (II)
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Taal" of "Voor beide expertisepunten" .

Taal - Afsluiting

 

Dank voor het invullen. Hopelijk zien we je terug op één van de bijeenkomsten om de behoeften van onderwijsprofessional t.a.v. taalonderwijs verder in kaart te brengen! 

 

Klik onderaan op verzenden

Afsluiting
 
De vragen in dit blok dienen te worden beantwoord wanneer de vraag "Zoals eerder uitgelegd in de inleiding, willen we graag weten waar jij behoefte aan zou hebben vanuit het Expertisepunt digitale geletterdheid en/of het Expertisepunt taal. Voor welk expertisepunt wil je deze enquête invullen?" is beantwoord met "Ik vul de vragenlijst later in" .